A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. január 21., hétfő

Fougasse ( provence-i kenyérke)

Ha szeretitek a lepény kenyérfélét ezt ki ne hagyjátok, fantasztikusan finom:)) Egy szuper baráti esti össze jövetel, vagy csak kettecskén oldalbordával,egy finom vörösbor kíséretében elkölteni,mennyei!

Hozzávalók: 50 dkg liszt, nagy csipet cukor, 4 ek olíva olaj, 2 kk Provence fűszer keverék, 2 kk só, 3 dl langyos víz, 2,5 dkg élesztő,

 Tésztát bedagasztjuk, letakarva a duplájára hagyjuk kelni.  Majd lisztezett deszkára borítjuk, kézzel  ovális alakúra húzogatjuk, és egy levél formát készítünk. Éles késsel erezetet vágunk bele. Sütő papírral bélelt tepsire tesszük,letakarjuk és itt is hagyjuk még kelni  kb 20 percet. Végül olíva olajjal lekenjük a tetejét, durva szemű sóval meg szórjuk, és előmelegített sütőben 190 fokon kb 26-5 perc alatt készre sütjük.

                                    Jó étvágyat kívánok hozzá!

6 megjegyzés:

Monika írta...

Csodaszép kenyér!!!!Hú,de megkívántam.:)Köszönöm a receptet,elmentettem.

Böbe írta...

Drága mammka, nagyon szivesen! Örülök,hogy tetszik,kiváncsian várom,hogy izlett!:))

heti menük írta...

Én az Oldalbordás verzióra szavazok:))) Recept mentve!

HajniZoli írta...

Van egy hónapja, hogy vettem egy tasak provencei fűszerkeveréket, de még ott vár valamire. Erre:-) vittem is a receptet:-)

martinelli írta...

De szép lett!

Böbe írta...

Köszönöm szépen lányok!Kiváncsian várom nálatok,hogy izlett!:))